Har idag lägenhet hos Öckerö Fastigheter men vill byta, ska jag då ställa mig i kö hos Boplats?

Har idag lägenhet hos Öckerö Fastigheter men önskar ev byta till stötte lägenhet.
Ska jag då ställa mig i kö hos Boplats?
Startar jag på 0 kö dagar när jag anmäler mig till kön trots att jag redan har ett hyreskontrakt?
Hur fungerar det?

Kommentarer

  • Hej Maria, tack för din fråga!

    Öckerö Fastigheter har flyttat sin uthyrning till boplats.se. Från och med 1 juni 2021 har Öckerö Fastigheter annonserat ut sina lediga bostäder via Boplats.

    Fram till och med den 15 december 2021 kunde du som boende hos Öckerö Fastigheter tillgodoräkna dig din boendetid som kötid för att söka internomflyttning på boplats.se. Öckerö Fastigheter gjorde under förra året ett flertal informationsutskick om detta, både på vanlig post och på e-mail.

    Nu är det tyvärr för sent för att kunna tillgodoräkna din kötid hos Öckerö Fastigheter på boplats.se. Om du skapar konto på boplats.se nu, så kommer du alltså att börja på noll ködagar.

    Elin, Boplats Göteborg