Hur säkerställer ni att det inte förekommer fusk?

Hur säkerställer ni att det inte pågås fusk med dagar? Hur säkerställer ni att medarbetare med möjlighet till att modifiera medlemsuppgifter inte säljer denna tjänst till externa intressenter.

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Som bostadsförmedling arbetar vi med likabehandling och ser till att ingen diskrimineras. Alla lägenheter förmedlas enligt kötid, och med fullständig transparens. Boplats utvecklar och äger vårt eget IT-system och vi lägger stor vikt vid säkerhet och spårbarhet av säkerhetsrelevanta händelser.

    Alla åtgärder som våra medarbetare utför i IT-systemet loggas, så att det går att kontrollera i efterhand vem som har gjort vad och när. Vi genomgår regelbundet granskningar av Stadsrevisionen i Göteborgs Stad.

    Boplats IT-system har inget systemstöd för att lägga till fler ködagar på någons användarkonto. Det är alltså inte tekniskt möjligt för våra medarbetare att ändra hur många ködagar en medlem har.

    Boplats ser allvarligt på om det skulle förekomma försök till att manipulera kösystemet. Ifall du har konkreta misstankar om att något inte har gått rätt till i vår verksamhet, är vi tacksamma ifall du informerar oss. Via vårt e-postformulär kan du skicka in ett ärende till oss helt anonymt. Du kan också ta en direktkontakt med Boplats ledning.
    Elin, Boplats Göteborg