Hur säger jag upp mitt hyreskontrakt?

Hej på er !
Jag är Fuat Cetinkaya . Jag bor i Godvädersgatan 19 B . Jag skriver er för en fråga . Jag tänker flytta till utomlands under 6 månader så jag vill avsluta min kontrakt men jag vet inte hur kan jag avsluta . Ska jag anmäla innan flytta eller kan man flytta och avsluta direkt . Kan jag få lite information om denna

​Mvh
​Fuat

Kommentarer

  • Hej Fuat, tack för din fråga!

    Om du vill säga upp ditt hyresavtal så behöver du kontakta din hyresvärd. Hyresvärden är det företaget som du betalar hyran till. På Godvädersgatan 19 tror jag att det är Bostadsbolaget som är hyresvärd:
    https://bostadsbolaget.se/

    Det brukar vara tre månaders uppsägningstid på hyreslägenheter. Om du säger upp din lägenhet nu, kommer du alltså att behöva betala hyra i tre månader till innan avtalet är avslutat.
    Elin, Boplats Göteborg