Finns en särskild kö för trygghetsboende ?Hur gör jag för att söka?

Finns särskild kö för trygghetsboende?

Kommentarer

  • Hej Birgitta, tack för din fråga!

    Trygghetsboende är lägenheter för dig som är 70+. I trygghetsboende bor du i en vanlig lägenhet och sköter om ditt eget hem, men kan också delta i husets aktiviteter eller utnyttja de gemensamma utrymmena för att lära känna dina grannar.

    Det är inte någon speciell kö till trygghetsboende, utan precis som alla andra lägenheter på boplats.se förmedlas de efter kötid. Den sökande som uppfyller villkoren och har längst kötid, erbjuds kontraktet.

    För att kunna söka lägenheter på boplats.se behöver du skapa ett konto på boplats.se och betala årsavgiften.
    Läs mer: Hur skapar jag ett konto så att jag kan söka lägenheter på boplats?

    boplats.se/senior finns det mer information om olika boendetyper för seniorer.

    Som bostadssökande på boplats.se ska du själv leta efter lediga lägenheter och skicka ansökan på de lägenheter du är intresserad av. Om du vill ha e-post när det kommer ut lägenheter som passar dina önskemål, kan du beställa en bevakning till din e-post.
    Läs mer: Hur gör jag en bevakning?

    Om du inte själv kan logga in på boplats.se och leta efter lägenheter, kan du ringa Boplats kundtjänst för att få hjälp med att titta på annonser och ansöka.
    Elin, Boplats Göteborg