Hur lägger jag till Boplats för e-faktura?

Ni skriver att jag kan lägga till Boplats för e-faktura hos min bank. Men på min bank står det att jag måste klicka på en länk på bekräftelsesidan för att kunna anmäla intresse för e-faktura. Jag har ingen faktura just nu. Kan ni hjälpa mig att fixa det så jag får det vid nästa betalning i oktober?
Tack
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria, tack för din fråga!

    Om du inte redan har gjort det, måste du först aktivera tjänsten E-faktura på din internetbank. Kontakta din bank för att få hjälp med att aktivera tjänsten E-faktura.

    Sedan kan du anmäla dig för att få e-faktura från Boplats. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig att anmäla dig till e-faktura, eftersom ansökan måste skickas från din bank. Om du behöver hjälp, får du därför kontakta din bank.

    Här är en kort instruktion till hur du lägger till Boplats för e-faktura:

    1. Logga in på din internetbank. Gå till fliken där du söker efter och ansluter mottagare för e-faktura.
    2. Sök på företagsnamn Boplats Göteborg AB. Du ska få en träff, det ser ut ungefär såhär:
    3. Klicka på Anmäl.
    4. Då öppnas ett nytt fönster, där du ska skriva in ditt för- och efternamn och den e-postadress som du är registrerad med på boplats.se.
      Det ser ut såhär:

    5. Klicka sedan på Fortsätt och kontrollera att dina uppgifter är korrekta. Klicka till sist på Skicka anmälan.
    Det kan ta upp till två månader för e-fakturaanmälan att behandlas och registreras, så anmäl dig för e-faktura i god tid innan det är dags att betala. Om du har anmält dig för e-faktura efter att du har fått en avi på "Mina sidor" kommer e-faktura skickas nästa gång det är dags att betala.

    Varje år kommer du att få en påminnelse om att det är dags att betala några dagar innan e-fakturan skapas. När du har godkänt e-fakturan så dras avgiften på din sista betaldag.
    Elin, Boplats Göteborg