Välkommen till Boplats Väst kundforum!
Här kan du hitta svar på allmänna frågor, eller ställa en egen fråga.
Skriv inte några personuppgifter när du ställer en egen fråga. Om du har personliga frågor om ditt konto på boplats.se, ska du kontakta kundtjänst istället.
Boplats Väst är västra Sveriges bostadsförmedling. Vi är till för alla för alla som söker hyresrätt. Vi arbetar med likabehandling, öppenhet och mot diskriminering. Bostadssökande som anmält intresse för en lägenhet och uppfyller hyresvärdens villkor turordnas alltid efter kötid.
Alla hyresvärdar, både allmänyttiga och privata, är välkomna att använda bostadsförmedlingen.
Vi ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
Boplats Göteborg AB, Rosenlundsplatsen 1, 411 20 GÖTEBORG, Tel: 031-100 250
På din internetbank kan du lägga till Boplats Göteborg AB som mottagare för e-faktura. Då får du en e-faktura till din internetbank nästa gång det är dags att betala.
När du söker upp och lägger till Boplats Göteborg AB som mottagare för e-faktura på din internetbank kommer du att få upp en ruta. I den ska du fylla i ditt för- och efternamn och den e-postadress som du har registrerat på boplats.se.
Det kan ta upp till två månader för e-fakturaanmälan att behandlas och registreras, så anmäl dig för e-faktura i god tid innan det är dags att betala. Om du har anmält dig för e-faktura efter att du har fått en avi på "Mina sidor" kommer e-faktura skickas nästa gång det är dags att betala.
Varje år kommer du att få en påminnelse om att det är dags att betala några dagar innan e-fakturan skapas.
När du har fått en e-faktura till din internetbank och godkänt den, så kommer betalningen att dras på ditt sista betaldatum.
Du kan logga in på Mina Sidor för att se vilket ditt förfallodatum är. Längst upp på Mina Sidor står det "Betalt medlemskap till" och ditt sista betaldatum.
Efter att du har fått e-fakturan till din internetbank och godkänt den tar det ca 30 dagar för betalningen att registreras på Boplats.