Kan man byta lägenhet med hjälp av er?

Kommentarer

  • Hej Christina, tack för din fråga!

    Boplats har ingen bytestjänst, men det finns flera andra webbsidor för lägenhetsbyte. Tänk på att läsa igenom villkoren noga innan du registrerar dig och lägger ut en bytesannons, så att du vet hur mycket det kostar att annonsera och vad du betalar för.

    För att byta lägenhet med någon annan finns två sätt.
    • Direktbyte: Ett direktbyte innebär att du byter hyreskontrakt med en annan hyresgäst som du själv hittar via en bytesannons. Du och den du ska byta med måste ha godkännande från era respektive hyresvärdar innan ni kan byta lägenhet.
    • Interna omflyttningsköer: Om du har ett förstahandskontrakt hos Poseidon, Familjebostäder, Bostadsbolaget eller Gårdstensbostäder kan du söka lägenheter internt hos din hyresvärd. Kontakta din hyresvärd för mer information om hur du registrerar dig och söker omflyttningslägenheter.
    Elin, Boplats Göteborg