Hur ställer jag mig i Bostadskö?

Hej, jag skulle vilja ställa mig i bostadskö, hur gör man?

Kommentarer

  • Hej Tania, tack för din fråga!

    För att ställa dig i bostadskö hos Boplats Göteborg måste du skapa ett konto på boplats.se och betala årsavgiften.

    Steg 1: Skapa konto
    Du skapar ditt konto på boplats.se. Klicka här för att komma till registrerings-sidan.

    Tänk på detta när du skapar ditt konto:
    • Personnummer ska anges i formatet ååååmmdd-nnnn.
      Har du inte ett personnummer? Klicka i rutan Saknar svenskt personnummer och skriv ditt födelsedatum åååå-mm-dd istället.
    • E-postadressen måste vara unik - det går inte att skapa ett konto med samma e-postadress som någon annan använder på boplats.se.
    • Lösenordet måste innehålla minst 10 tecken, och det måste uppfylla kraven i Boplats lösenordspolicy. Klicka här för att läsa mer om säkra lösenord på boplats.se.

      Ett bra sätt att skapa ett lösenord är att använda flera ord som bildar en kort mening, som:
      annacyklarhem

      Du kan också använda ord med nummer i mitten, som:
      vattenme3958lon
    Om du har problem med att skapa ett konto, är du välkommen att kontakta Boplats kundtjänst för att få hjälp.

    Steg 2: Betala och fyll i dina uppgifter
    Efter att du har skapat ditt konto, ska du logga in och betala avgiften för att ställa dig i bostadskön. Du ska också fylla i dina kontaktuppgifter och din profil.

    Klicka här för att läsa hur du betalar avgiften.

    Klicka här för att läsa mer om hur du fyller i dina uppgifter.
    Elin, Boplats Göteborg