Varför är det så lite information i annonserna?

Framtidens bolag (Poseidon, Familiebostäder, Bostadsbolaget) lägger ofta ut knapphändiga beskrivningar med få eller inga bilder samt planritningar i lågupplöst version. Det kan till exempel stå 'Fin lägenhet' och inget annat! Jag antar att ni inte kan göra så mycket åt det men ett påpekande från er kanske hjälper lite?

Kommentarer

  • Hej Michael, tack för din fråga!

    Hyresvärdarna annonserar själva ut sina lägenheter på boplats.se. Boplats kan inte styra vad som ska stå i annonserna, men vi har en dialog med hyresvärdarna och framför regelbundet de synpunkter som vi får in från bostadssökande.

    Vi håller med om att informativa annonser är bra för både bostadssökande och hyresvärdar, eftersom det ökar chansen till seriösa ansökningar och ger bra beslutsunderlag för sökande.
    Elin, Boplats Göteborg