Behöver jag göra något med mitt konto när jag fått kontrakt?

Jag har fått förstahandskontrakt. Jag har inte sett något ändras i min profil och poängen har inte nollställts än. Behöver jag uppdatera min profil eller något?

Kommentarer

  • Hej Ellen!

    Grattis till kontraktet, hoppas att du kommer trivas i din nya lägenhet!

    När du har fått ett förstahandskontrakt kommer din kötid på Boplats att bli nollställd och automatiskt börja om från noll. Du behöver inte göra något för att kötiden ska börja om, och du har kvar samma betalperiod som tidigare.

    Kötiden nollställs när hyresvärden har markerat i Boplats system att lägenheten är uthyrd. Det ska hyresvärden göra i samband med att ni signerar kontraktet.
    Elin, Boplats Göteborg