Vad betyder "behandlas" och "visning pågår" ?

Hej
jag har sökt flera lägenheter (4). den som jag är intresserad mest av står behandlas medan dem andra. började visningen på dem. Vad betyder det? och varför fick jag inte visning till denna lägenhet?

Kommentarer

  • Hej Rawan, tack för din fråga!

    Status "Behandlas" betyder att ansökningstiden har gått ut och att vi jobbar med de inkomna ansökningarna.

    Status "Visning påbörjad" betyder att vi har kallat de sökande som har längst kötid till en visning. Det är bara de som fått en visningsinbjudan som kan gå på visningen.

    När du får en visningsinbjudan, så får du ett meddelande på Mina Sidor, med information om hur visningen går till.
    Efter visningen måste du svara Ja eller Nej innan sista svarsdatum. Du svarar på Mina Sidor/Sökta Bostäder.

    Här kan du läsa mer om vad olika status på en lägenhet betyder.
    Elin, Boplats Göteborg