Ska jag fortsätta betala och stå i kö efter att jag har fått en lägenhet?

Hej !

Jag fick lägenhet förra året. Är det nån bra idé om jag fortsätter med att betala avgift även i år (och de kommande åren) ? I så fall vad har jag för fördel om jag fortsätter med betalningen ?

Tack på förhand för ditt svar

Mvh

Denis

Kommentarer

  • Hej Denis, tack för din fråga!

    Grattis till lägenheten - hoppas att du trivs bra!

    Det är en god idé att fortsätta stå i bostadskö även efter att du har fått en lägenhet. Även om du inte behöver söka lägenhet just nu, så kan din situation ha förändrats om några år.

    Du kanske vill flytta ihop med någon eller bilda familj, och därför vill söka en större lägenhet. Du kanske vill flytta till ett annat område, lyxa till det med en nyproducerad lägenhet, eller får behov av att söka en lägenhet med lägre hyra.

    Då är det bra att stå med i bostadskön! Det är som en försäkring för framtiden.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej Elin !

    Tack !

    Men då får jag vänta och betala avgiften 7 år till för att få alla mina sparade dagar tillbaks och då ha alla dem möjligheter du skrev om. Hmmmm ... får fundera på det.

    Mvh

    Denis