Jag har fått ett lägenhet, är det klokt och fortsätta i kö?

Jag har fått ett lägenhet från Boplats i somras efter att stod nästan 10 år i kö.
Undrar om är det klok och fortsätta i kö och betala avgiften eller ej?
Den här lägenheten är inte den ideala lägenheten som jag har fått men jag kunde inte vänta längre i kö! Men kanske om jag vänta 10 år till får en bättre val men jag är 63 år gammal. Vad tycker du?

Kommentarer

  • Hej Isa, tack för din fråga!

    När du har fått ett förstahandskontrakt genom boplats.se nollställs dina ködagar och börjar automatiskt om från noll. Du väljer själv ifall du vill fortsätta stå i kö och samla nya ködagar.

    Boplats är västra Sveriges största bostadsförmedling. Ifall du väljer att fortsätta stå i kö och samla nya ködagar, kommer du att ha större valmöjligheter i framtiden. Till exempel kanske du vill flytta till senior- eller trygghetsboende när du blir äldre, och då kan det vara en trygghet att ha kötid på Boplats.
    Elin, Boplats Göteborg