Vad händer om vi tackat ja till en lägenhet och sen ångrar oss?

Vad händer om vi tackat ja till en lägenhet och sen ångrar oss innan vi skrivit på kontraktet? Vi har kommit så långt i processen att vi fått kontrakt hemsänt till oss.

Kommentarer

  • Hej Birgitta, tack för din fråga!

    Om du har skrivit på ett kontrakt så nollställs dina ködagar hos Boplats och kan inte återfås.

    Om du ångrar dig innan du har skrivit kontrakt så behåller du dina ködagar hos Boplats.

    Om du har ångrat dig och inte vill skriva kontrakt ska du kontakta hyresvärden direkt och meddela detta, så att de kan tilldela kontraktet till någon annan sökande.
    Elin, Boplats Göteborg