Betalar man för sitt varmvatten?

Hej! Har hört av många att man betalar för varmvattnet. På vilka områden gör man det på? Vi ska flytta till surbrunnsvägen men hittar inget på vårt kontrakt att det står något om det. Står att värme och vatten ingår.
Mvh Johanna
Johanna Matsson

Kommentarer

  • Hej Johanna!
    Alla betalar för sitt varmvatten, bara på olika sätt. För de flesta ligger det inkluderat som en del av grundhyran. Några, de som bor i fastigheter som genomgått större ombyggnationer (t ex stambyten) eller som bor i relativt nybyggda lägenheter, har individuell mätning, sk IMD. De har då en lägre grundhyra, och betalar istället för sin egen förbrukning. Det är då specificerat på hyresavin. De adresser som idag har IMD är:

    Parkgatan 4 D lgh 109-115
    Parkgatan 2 A-B lgh 2918-2920
    Nämndemansgatan 1
    Norra Prästgårdsgatan 9-13
    Snevringevägen 51
    Snevringevägen 53
    Bofinkvägen 1-5
    Hästhovsvägen 1 lgh 2252, 2270, 2275, 2275
    Surbrunnsvägen 2-10
    Tunalundsvägen 1-3
    Vallbygatan 17

    Här kan du läsa mer om IMD
    Lina Andersson