Kan man skriva ett kontrakt på någon annan?

Kan man skriva över ett kontrakt på tex ett garage på någon annan som är hyresgäst i hallstahem?
Mikael

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga. Det går inte att överlåta ett garage till någon annan hyresgäst. Har du själv inte behovet längre behöver du säga upp garaget. Därefter publiceras den på hallstahem.se och alla hyresgäster är välkomna med sin ansökan. Vi fördelar sedan efter kötid.

    Med vänlig hälsning
    Maria
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
  • Kan man skriva över hyreskontraktet på nån annan
    Sandra
  • Hej!

    Generellt kan du inte skriva över hyresavtalet på någon annan. Undantaget är om det gäller överlåtelse till din sambo och att ni bott tillsammans minst tre år. Hallstahem behöver även se att det finns en ordnad ekonomi samt att personen är skuldfri för att kunna genomföra en överlåtelse.

    Önskar du mer information ta då en direkt kontakt med Hallstahems uthyrning på 0220-774002 eller uthyrning@hallstahem.se.

    Mvh
    Maria Kumpula

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning