Mindre mail, mer glass! Hemglass effektiviserade kundkontakten med 40-60%
Glassjätten Hemglass minskade antalet inkommande mail med hela 40-60% när de började använda Kundo....
Forum gör kundservice mer tillgänglig och engagerande genom snabb åtkomst till tidigare frågor och svar, vilket skapar tillit och ger insikter som förbättrar kundupplevelsen.
Användargenererat innehåll
Minskar återkommande frågor
Kunderna hjälper varandra
Forum gör din kundservice levande och aktuell. Kunden får snabbt tillgång till tidigare kundfrågor och svar med en enkel sökfunktion, och hittar de inte svaret kan de enkelt ställa en egen fråga till ditt kundservice-team. Genom att ni öppet publicerar svaren till kunderna hjälper ni inte endast en kund i taget, utan alla kommande kunder med samma fråga.
Ett forum ökar tilliten, ger dig engagerade kunder och även värdefulla insikter som du kan använda för att utveckla din kundservice. Med kunden i förarsätet får ni dessutom kundgenererat innehåll och ser till att ni alltid har relevant information för kunderna. Det ger er möjlighet att interagera med era kunder för att bli sedda som personliga och nära rådgivare.kundservice. Med kunden i förarsätet får ni dessutom kundgenererat innehåll och ser till att ni alltid har relevant information för kunderna. Det ger er möjlighet att interagera med era kunder för att bli sedda som personliga och nära rådgivare.
När nya kundgenererade frågor kommer in kan du enkelt uppdatera forumet med kundens fråga och ditt svar. Med kundgenererade innehåll får du en kundservice som både ökar tilliten och förbättrar kundengagemanget i ditt varumärke. Du får ett innehåll som är aktuellt och levande och som snabbt möter kundernas behov.
Genom att publicera kundernas frågor och svar i ett forum hjälper du inte bara en kund med sitt ärende, utan alla andra kunder som kommer efter med samma fråga. Kunderna hittar själva svaret vilket minskar antalet inkommande ärenden. Du och ditt team kan också publicera egna frågor och svar för att skapa ett ännu rikare innehåll som därmed hjälper kunder att hjälpa sig själva.
Eftersom kunderna direkt kan söka på och se tidigare kunders frågor och svar hjälper kunderna varandra. Är problemet helt nytt, kan de enkelt kontakta din kundservice direkt i forumet och på så sätt hjälpa andra kunder att få svar på samma fråga. Det går också att redigera både fråga och svar för att anpassa, berika innehållet och öka relevansen.
"Vårt mål var att minska antalet ärenden med 25%. Att vi nästan direkt minskade med 65% är fantastiskt."
Christina Bröthlin, Arla
Christina Bröthlin, Arla
Glassjätten Hemglass minskade antalet inkommande mail med hela 40-60% när de började använda Kundo....
Är du redo att ta klivet in i den fjärde industriella revolutionen? I en era där teknologi...
Utforska varför self service inte bara är en trend, utan en nödvändighet för företag som vill...