Skip to content

Ett forum engagerar dygnet runt

Forum gör kundservice mer tillgänglig och engagerande genom snabb åtkomst till tidigare frågor och svar, vilket skapar tillit och ger insikter som förbättrar kundupplevelsen.

Kvinna med ljust hijab och brun skjorta håller en surfplatta, inomhusmiljö med modern bakgrund
  • Användargenererat innehåll

  • Minskar återkommande frågor

  • Kunderna hjälper varandra

Leende kvinna i vit t-shirt och brun förkläde håller ett fat med en croissant i en ljus köksmiljö

Levande kundservice

Forum gör din kundservice levande och aktuell. Kunden får snabbt tillgång till tidigare kundfrågor och svar med en enkel sökfunktion, och hittar de inte svaret kan de enkelt ställa en egen fråga till ditt kundservice-team. Genom att ni öppet publicerar svaren till kunderna hjälper ni inte endast en kund i taget, utan alla kommande kunder med samma fråga.

Ett forum ökar tilliten, ger dig engagerade kunder och även värdefulla insikter som du kan använda för att utveckla din kundservice. Med kunden i förarsätet får ni dessutom kundgenererat innehåll och ser till att ni alltid har relevant information för kunderna. Det ger er möjlighet att interagera med era kunder för att bli sedda som personliga och nära rådgivare.kundservice. Med kunden i förarsätet får ni dessutom kundgenererat innehåll och ser till att ni alltid har relevant information för kunderna. Det ger er möjlighet att interagera med era kunder för att bli sedda som personliga och nära rådgivare.

Illustration av funktioner som 1:Many, smart automation, samarbetsfunktioner och användargenererat innehåll

Användargenererat innehåll

När nya kundgenererade frågor kommer in kan du enkelt uppdatera forumet med kundens fråga och ditt svar. Med kundgenererade innehåll får du en kundservice som både ökar tilliten och förbättrar kundengagemanget i ditt varumärke. Du får ett innehåll som är aktuellt och levande och som snabbt möter kundernas behov.

Kvinna med glasögon arbetar fokuserat vid sin laptop, med tidningar och telefon på bordet bredvid

Minskar återkommande frågor

Genom att publicera kundernas frågor och svar i ett forum hjälper du inte bara en kund med sitt ärende, utan alla andra kunder som kommer efter med samma fråga. Kunderna hittar själva svaret vilket minskar antalet inkommande ärenden. Du och ditt team kan också publicera egna frågor och svar för att skapa ett ännu rikare innehåll som därmed hjälper kunder att hjälpa sig själva.

Äldre man med skägg och mössa ler medan han justerar sina handskar, mot en modern bakgrund av räfflad vägg

Kunderna hjälper varandra

Eftersom kunderna direkt kan söka på och se tidigare kunders frågor och svar hjälper kunderna varandra. Är problemet helt nytt, kan de enkelt kontakta din kundservice direkt i forumet och på så sätt hjälpa andra kunder att få svar på samma fråga. Det går också att redigera både fråga och svar för att anpassa, berika innehållet och öka relevansen.

"Vårt mål var att minska antalet ärenden med 25%. Att vi nästan direkt minskade med 65% är fantastiskt."

Christina Bröthlin, Arla

Christina Bröthlin från Arla ler mot kameran i en svart topp med vit krage och pärlörhängen, mot neutral bakgrund

Christina Bröthlin, Arla

Inspiration och insikter

Framtidssäkra er kundservice idag