Har ni någon radioteater från förr?

Hej! Finns det samlat ett arkiv med radioteater, ungefär som Öppet Arkiv på SVT Play?
Undrar
Uffe

Kommentarer

  • Hej Uffe!

    Äldre uppsättningar från Radioteatern har vi samlat på denna sida:
    Dramaklassiker

    För tips om annat äldre innehåll, se här:
    Har ni något som liknar SVT:s Öppet arkiv?
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Medverkade i en radioteaterpjäs 1999 i regi av Leo Gullborg, ”Döden och flickan” I rollerna: Marika Lagercrantz, Ingemar Carlehed och Timo Nieminen.
    Finns den att beställa? Hade så gärna velat lyssna på den igen.
    mvh
    Timo Nieminen
  • Hej Timo!

    Tråkigt nog har vi inte rätt att låta radiopjäser ligga kvar "för alltid" på hemsidan. Vi har därför ett begränsat utbud av äldre radioteater. Här hittar du det mesta av det vi har:
    Dramaklassiker

    Tyvärr så finns Döden och flickan inte med i vårt nuvarande utbud. Men när jag söker i SMDB (Svensk Mediedatabas) så finner jag Döden och flickan i ljudformat, Svensk Mediedatabas är dock inte öppen för den breda allmänheten.

    Vem kan få konto i SMDB?
    Du som forskar har tillgång till Kungliga bibliotekets audiovisuella samlingar. Ditt resultat ska även andra kunna ta del av. Du kan titta och lyssna på samlingarna om du
    • studerar eller forskar på högskolenivå
    • är författare eller journalist
    • gör research inför konstnärlig verksamhet
    • behöver förbereda undervisning eller föredrag (lärare, föredragshållare).

    Så detta alternativ kanske inte är aktuellt om du inte är på jakt efter den inspelade versionen av Döden och flickan i forskningssyfte.

    Ett tips är att skriva till drama@sverigesradio.se och önska en reprissändning av pjäsen.

    Lycka till!

    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.