Alexa Flash briefing ger fel SR-flashar

De första inläggen skrevs i en äldre tråd om Flash Briefings som inte går att spela upp alls. Det Magnus med flera rapporterat in tycks dock vara ett  separat fel och får därmed en egen rubrik den 23 april 2024. /Annika, Webbmaster
----

Hejsan!
Hittade precis denna tråd som stämmer på det fel jag fått från i fredags.
Har min väcknings rutin inställd skill Swedish Radio Flash Briefing. Och denna inställd på först P4 Örebro news och sedan Sport news.
Alltid funkat klockrent över ett år, men sedan i fredags för jag inte lokalnyheterna P4 Örebro, utan det spelar Ekot eller Stockholmsnyheterna istället.
Provat ominstallera flera ggr men den vill helt enkelt inte spela upp några lokalnyheter.
Bor i Örebro och som sagt började det i fredags utan att jag ändrat några inställningar eller dylikt.
Mvh Magnus
Magnus (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Jag håller med om att ditt fel har flera likheter med det som beskrivs ovan - samtidigt som vi ser dessa skillnader:
    • Felet hos de andra verkar ha uppstått vid samma tillfälle, för drygt ett år sedan
    • Hos dig har felet endast drabbat P4 Örebro, så tjänsten Flash Briefings som sådan fungerar, men just denna kanal ger problem
    Vad är det för Alexa-högtalare?
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag har en Echo Dot Clock ver5.
    Och det är inte bara "P4 Örebro news" som inte fungerar utan flera andra lokalnyheter jag testat byta till också.
    Det är riktigt att "SR Flash Briefing" fungerar, men den går alltså inte att anpassa till rätt lokalnyheter utan väljer själv vilken news flash den spelar.
    Inte så roligt att vakna upp till trafikläget i Stockholm när man bor i Örebro...

    Har fungerat klanderfritt förut så frågan är vad som är ändrat i "SR Flash Briefing" så att den inte kan läsa in rätt news längre. Har de lokala nyheterna ändrat kodning/format/annat så de inte känns igen av "SR Flash Briefing"längre?

    Har provat ominstallera skill "SR Flash Briefing", återställt Echo Dot, uppdaterat Alexa appen - men ingenting hjälper.
    mvh
    Magnus
  • Hej Magnus!

    Tack för att du hörde av dig och berättade om detta nyligen uppstådda bekymmer!

    Jag lyfte ditt ärende med en av våra utvecklare på förmiddagens supportavstämning. Kollegan ska nu undersöka detta och förhoppningsvis även kunna lista ut vad felet beror på. Han är lite av vår specialist när det kommer till Alexa men på rak arm kunde han inte svara på varför felet uppstått. Kollegan kommer som sagt nu att gräva i detta och vi kommer att återkoppla här i tråden så fort vi vet mer!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej,

    Kan rapportera att Swedish Radio Flash Briefing slutat att fungera i februari även hos mig. (det är jag i tråden som hade problem 2021). Det är som Magnus skriver ovan att den bara ”läser vidare” i alla de Flashes som finns att välja på utan att ta hänsyn till de faktiskt valda (kanske en el två som Ekot el P4 lokalt). De åtgärder som jag provade förra gången som omstart etc hjälper inte.
    Kan det vara någon ändring i den syntax som Flasharna anropas som ändrats?
    Patrik
  • Hej Patrik!

    Tack för rapporten!
    Kan det vara någon ändring i den syntax som Flasharna anropas som ändrats?
    Bra fråga. Jag ber utvecklarna att ta sig en ny titt på detta!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej. Vill bara upplysa att samma problem (som de senaste rapporterade problemen) har vi på våra enheter i Sverige (men med ett amerikanskt underliggande Amazon konto).

    Dvs, vi har valt P4 Värmland efterföljs av P4 Västergötland men efter att dessa lästs upp får vi en ny "from Swedish Radio" fräs efterföljs av andra lokala nyheter och detta pågår tills alla nyheter från SR har lästs upp (lokala, nationella och finskspråkiga). Två gånger tillomed eftersom samma sak händer för bägge valen.

    Detta är ett relativt nytt problem, typ en månad sedan eller så vilket passar med andra personers upplevelser har.

    Jag har dock samma problem med NRK nyheter, där vi valt en lokal station men får fler olika på rad. Detta verkar styrka tesen att Amazon har ändrat något och SR/NRK inte har uppdaterat sina skills. Borde vara en enkel URL parameter ändring.
    Emigrating
  • Hej Emigrating!

    Tack för informationen! Detta är nyttig för utvecklarna att veta i sitt arbete med att felsöka problemet.

    Jag ska höra efter med kollegorna hur arbetet framskrider!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej!
    Jag har också problem med "Flash Briefing" och SR. Det fungerar med andra nyhetstjänster men inte med Sveriges Radio.
    Saknar så att först få lokalnyheter, följt av riksnyheter och därefter ekonomi- vetenskap och sport (sist väder).
    BBC och de andra fungerar däremot finfint.

    Kan det vara så att Sveriges Radio inte lyckas adressera ut rätt nyheter i filerna som man skickar ut till Alexa? Det verkar som att det bara kommer en enorm fil med alla möjliga nyheter.

    MVH Bengt
    Bengt Johansson
  • Hej Bengt!
    Jag vill dela upp den här tråden i två separata. En som handlar om att Flash-briefings från SR helt har slutat att fungera för drygt ett år sedan och en som rör det nya problem som Magnus, Patrik och Emigrating beskrivit nu 2024, där man får Flashbriefings från oss - men helt andra än de man vill ha.

    Hur är det hos dig, Bengt? Får du höra ett:
    Sorry, Swedish Radio Flash briefings are not available right now
    Eller får du helt enkelt bara andra nyheter än de du ska få? Ungefär när började problemet?
    Annika Webbmaster
  • Jag får en massa andra nyheter i ett aldrig sinande flöde.
    Tyvärr.
    Bengt Johansson
  • Tack Bengt!
    Ditt fel påminner således om det som Magnus, Patrik och Emigrating rapporterat in, och jag har därför brutit ut era felbeskrivningar till en egen tråd, så att det blir enklare att se mönster.

    Jag sammanfattar hur jag uppfattar felet och vilka punkter jag är osäker på.
    • Det drabbar lokala nyheter
      Fungerar andra flashar, exempelvis Ekot?
    • Flashar från flera andra nyhetsförmedlare, exempelvis BBC, fungerar, men NRK har samma problem med lokala nyheter
    • Istället för att få önskad nyhetskälla, spelas en lång "ljudkorv" med vad som troligen är samtliga nyheter i vår Flash-tjänst
      Magnus: Gäller detta även hos dig, eller får du bara en annan nyhetskälla, sen går det vidare?
      Ni andra: Inleds uppspelningen med rätt nyheter?
    • Felet kom i februari
    Jag börjar med dessa punkter. Om jag har missförstått något, så rätta mig, så att utvecklarna får ett så bra underlag som möjligt!
    Annika Webbmaster
  • Det soelar inte någon roll för mig vad jag väljer. Prövade precis och istället för ekonomi var det trafikennvid Stenungsund.
    Verkar vara helt mixat.
    Februari kan nog stämma, dock osäker. Trodde att det skulle ordna sig men

    Med vänlig hälsning, Bengt
    Bengt Johansson
  • Tack. Trist fel, men bra att ni hjälper oss att förstå problemet!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag får också alla nyheter i en lång rad, men inte det jag valt.
    Börjar med Ekot i ett par olika varianter och sedan trafikläget även det i ett par varianter.
    Vet inte om det är några lokalnyheter över huvud taget som fungerar - jag brukar tröttna o stänga av efter Ekot…..
    Jag har ställt in att spela
    1. Örebro lokalnyheter och sedan
    2. Radiosporten.
    Men det blir alltid Ekot som spelas som nr 1 och sedan fortsätter det med allt annat i en lång rad. MEN om jag då säger till Alexa ”play next” då hoppar hon till min valda nr 2 Radiosporten!
    Kanske kan vara nyttig info?!
    /Magnus
    Magnus
  • Tack, då låter det som om ni har liknande beteende alla fyra.
    Men det blir alltid Ekot som spelas som nr 1 och sedan fortsätter det med allt annat i en lång rad. MEN om jag då säger till Alexa ”play next” då hoppar hon till min valda nr 2 Radiosporten!
    Har du några problem även med Radiosportens skill, eller beter den sig som förväntat?
    Annika Webbmaster
  • Även om jag väljer Radiosporten som nr 1, så spelas Ekot + hela raddan först….
    Magnus
  • Tack.
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Kan rapportera in att jag får ett snarlikt fel.
    Har Ekot inställt som flash briefing och den börjar spela ett par sekunder men hoppar sedan vidare till någon annan sveriges radio ström, typiskt radiosporten eller trafikläget.

    I amazon alexa appen ser allt normalt ut och SR ekot är förinställt korrekt.

    Felet har pågått i ett antal månader.
    Erik Zachrisson
  • Tack, det låter som samma fel, men observationen om att den faktiskt spelar ett par sekunder är ny och kanske kan bli viktig för att förstå vad det är som sker!.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det skulle vara trevligt att få återkoppling på hur arbetet med att rätta till felet..
    Jag får intrycket av att ni samlar in rapporter utan att komma närmre en lösning. Testar ni själva på en Alexa?

    Ni jobbar säkert med problemet

    Med vänlig hälsning, Bengt Johansson
    Bengt Johansson
  • Här kommer en rykande färsk film på beteendet:
    Eriks film över Alexa-problem
    Erik Zachrisson
  • Tyvärr är ditt intryck inte så långt från verkligheten.

    Alexa är en plattform som vi inte har möjlighet att ge den omsorg som egentligen skulle behövas och det innebär att supporten (numera av besparingsskäl nedbantad till en person) har en relativt oregelbunden återkoppling till utvecklarna om dessa problem, men jag har idag efterlyst mer information.

    Jag skrev:

    Alexa nyhetsflashar: två olika problem
    Jag undrar över status på två olika problem. Kan vi återskapa? Finns det hopp om att kunna laga? Om inte, ska vi skrota tjänsten?
    1. Alexa Flash briefing ger fel SR-flashar
      Uppstod i februari 2024
      Lokala nyheter hoppas över:
      "Den bara ”läser vidare” i alla de Flashes som finns att välja på utan att ta hänsyn till de faktiskt valda"
      Lyssnare med Ekot först skriver:
      Den börjar spela ett par sekunder men hoppar sedan vidare till någon annan sveriges radio ström, typiskt radiosporten eller trafikläget.
      NRK har liknande problem
    2. Flash briefing i Alexa har slutat fungera
      Uppstod i februari 2023
      Flashbriefings funkar inte alls hos flera lyssnare. Gäller även den tyska versionen.
    Att jag undrade över om vi ska skrota tjänsten beror på att det är orättvist mot er lyssnare att tillhandahålla tjänster om vi inte har kapacitet att underhålla dem. Självfallet hoppas jag att vi kan rätta felet!

    Jag kompletterar detta med din film. Tack!
    Annika Webbmaster
  • Det ligger i backloggen, men är svårt att komma åt i och med att flash briefings fungerar som de ska på de två enheter mina kolleger har försökt att återskapa det på.

    En kollega som har varit med och utvecklat våra Alexatjänster har lovat att han ska testa hur flasharna fungerar hemma hos honom. Om han får samma problem som ni, ökar vår möjlighet att lösa detta, men hittills står vi och stampar.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen! Min kollega har nu testat på sina två Alexa-enheter:
    Jag testade på mina två igår och kan inte återskapa problemen. Vore kanske intressant att veta om de får samma problem när de testar i Alexa.appen på sina telefoner?
    Och det var ju en bra fråga. Får ni samma fel i mobilen?
    Annika Webbmaster
  • Jag testade och ställde in P4 Malmöhus news.
    Då kom först SR top news, följt av radiosporten, därefter trafik från Stockholm o.s.v.
    Med vänlig hälsning, Bengt

    Bengt Johansson
  • Kan bekräfta det som Bengt skriver. Har svarat mera utförligt i den snarlika tråden.
    Vänliga hälsningar,

    /Patrik Ohlson
    Webbmaster-Annika kompletterar med Patriks detaljerade inlägg från den andra tråden, för att samla informationen om detta fel på samma sida:
    Hej Annika,

    Tack för att du kämpar på med begränsade resurser.
    För mig ger Alexa-appen samma resultat (Android, appversion 2.2.555379.0)

    Listan som läses upp är:
    Toppnyheter
    Radiosporten
    Trafik P4 Stockholm
    Trafik P4 Göteborg
    Trafik P4 Malmö
    Ekonomiekot
    Vetenskapsradion
    Land- och sjöväderrapport
    Uutiset Nyheter på finska
    P4 Stockholm nyh.
    -”- Östergötland
    -”- Jämtland
    -”- Kalmar
    -”- Sörmland
    -”-Jönköping
    -”- Värmland
    -”- Gotland
    -”- Sjuhärad
    -”- Malmöhus
    -”- Skaraborg
    -”- Norrbotten
    -”- Gävleborg
    -”- Kristianstad
    -”- Göteborg
    -”- Blekinge
    -”- Kronoberg
    -”- Västerbotten
    -”- Norrbotten
    -”- Västmanland
    -”- Uppland
    -”- Väst
    -”- Halland
    -”- Örebro
    -”- Dalarna

    När Flash briefing spelas upp i mobilen via appen så visas en liten rubrik med innehållets namn vilket gjorde det enkelt att veta vad som spelades upp.
    Patrik
  • Hej,
    Kan rapportera följande:
    På 2 st Amazon Echo (äldre generationer, oklart vilken) kan jag återskapa felet.
    På 2 st Amazon Dot (äldre generationer, oklart vilken) kan jag inte återskapa felet.
    I alexa-appen på android kan jag inte återskapa felet.
    Erik Zachrisson
  • Tack för snabb återkoppling!
    Erik:
    Intressant att det blir så olika resultat. Är det samma Alexa-konto och uppkoppling för dina olika enheter?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Allt är länkat till samma konto och alla enheter befinner sig i mitt hem med samma wifi-uppkoppling.
    Jag har kollat upp generationerna:
    För Amazon Echo-enheterna är det generation 1.
    För Amazon dot-enheterna är det generation 2.

    Här kan man se de olika generationerna:
    https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=GHRYQ6GHE4A5TUD2

    Vore intressant att höra vilka enheter Patrik och Bengt har.

    Erik Zachrisson
  • Hej igen!

    Utvecklaren som testat detta undrar hur det blir om ni går in i inställningarna i er alexa-app och avaktiverar de flashar som ni inte vill höra. I iOS-appen ligger den inställningen under Settings -> News -> Flash briefing.
    Annika Webbmaster
  • Jag har bara "Latest news from Ekot" och "P4 Sörmlands news" påslaget, allt annat avslaget.
    Så har jag haft det hela tiden.
    Erik Zachrisson
  • Min kollega:
    har han testat att starta om högtalaren (rycka sladden)? Jag tänker om den kanske synkar om då.
    Att starta om genom att dra ur sladden, vänta 10-15 sekunder och sedan sätta i sladden igen är en bra idé. Om du inte har testat det innan så gör det och återkom!
    Annika Webbmaster
  • Om "brutal omstart genom att rycka sladden" inte påverkar problemet, så har Magnus (inte Bengt, som jag först skrev) skrivit en sak för tre veckor sedan som vi inte har undersökt egentligen:
    Jag har ställt in att spela
    1. Örebro lokalnyheter och sedan
    2. Radiosporten.
    Men det blir alltid Ekot som spelas som nr 1 och sedan fortsätter det med allt annat i en lång rad. MEN om jag då säger till Alexa ”play next” då hoppar hon till min valda nr 2 Radiosporten!
    En work around skulle kanske kunna vara att lägga in en extra nyhetskälla som ni egentligen inte är intresserade av innan era vanliga nyheter, så att Magnus skulle kunna lägga in t ex P4 Sörmland innan P4 Örebro och Radiosporten, medan Erik kan lägga in P4 Örebro innan Ekot och P4 Sörmland. När den extra nyhetskällan drar igång den långa spellistan säger ni play next varefter Magnus kommer till P4 Örebro, förhoppningsvis följt av Radiosporten, medan Erik kommer till Ekot, förhoppningsvis följt av P4 Sörmland.

    Det löser ju inte problemet egentligen, men blir ett fall framåt tänker jag.
    Annika Webbmaster
  • Jag har Dot 2nd generation och endast flashar aktiverade som jag vill höra. Ekot och P4 Kronoberg. Så har jag alltid haft det./Patrik O
    Patrik
  • Detta är mystiskt!

    Amazon Dot, 2:a generationen, är ju de två enheter som inte ger detta fel för Erik (plus att det fungerar på hans Android-enhet, men inte på din) ... Båda har ni en lista som börjar med Ekot följt av nyheter från en P4-kanal.

    Saker som kan skilja sig:
    • Version av firmware
    • Typ av uppkoppling
    • Brittisk respektive amerikansk engelska
    Kommer ni på något annat som kan vara relevant, så vill jag att vi kikar på det, för det vore ju mycket värdefullt att hitta en gemensam nämnare för vilka enheter som drabbas! Jag hör självfallet om mina kolleger har fler idéer på vad vi ska undersöka.

    Kan du testa workarounden med att lägga in en extra nyhetskälla från Sveriges Radio innan Ekot? Min tanke är att du sen, när den drar igång och "dummy-nyheten" ger dig snuttar från alla våra nyhetslistor, avbryter den med ett "Alexa, play next" och då får Ekot och P4 Kronoberg.

    Inte en snygg lösning, men kanske kan fungera tills vi förstått detta bättre?
    Annika Webbmaster
  • Jag provade workarounden men den hade ingen effekt.
    Enheten verkade inte bry sig om hur jag ställde in i ordningen av nyhetskällor i appen.

    Provade idag med en fabriksåterställning av en av Amazon Echo-enheterna men nu kan jag inte återansluta den alls till mitt konto...
    Inte SRs problem men jag måste få support av Amazon för att få igång enheten igen.
    Erik Zachrisson
  • Att skillnaden skulle ligga i uppkopplingen är nog mindre troligt eftersom Erik får felet med sina Echo-enheter på samma wifi som inte ger problem med Dot.
    Annika Webbmaster
  • Trist att workarounden inte funkade och att fabriksåterställningen lett till andra problem. Hoppas att du snart kan ansluta till kontot, så att vi vet om detta hjälper!
    Annika Webbmaster
  • Ledsen för att krångla till det ytterligare men nu när jag testar med min Dot så får jag alltid SR Ekot oavsett vilken av SR:s tjänster jag väljer som Flash briefing:

    P4 väst news -> SR Ekot
    Sports news -> SR Ekot

    Reuters Now -> Reuters Now.

    Kanske är ett separat problem.

    Erik Zachrisson
  • Kanske är ett separat problem.
    Kanske, men det kan ha med det andra problemet att göra. Vet du om detta uppstod direkt när Echo-enheterna togs bort från dit Alexa-system, eller om det kom i samband med att du gjorde några andra förändringar?
    Annika Webbmaster
  • Hur fungerar Alexa i mobilen hos dig nu, Erik?
    Annika Webbmaster
  • Enda valda SR flash just nu i appen hos mig är den som heter Top news och det ger samma resultat som innan, dvs att allt läses upp.
    Efter att ha tittat lite på hur det går till att utveckla material för Flash briefing kommer tanken hos mig att kontrollera den eller de URL:er som används för att ropa på materialet. Kan det ha blivit någon miss här så att det t ex är samma länk som används eller så?

    Möjligheten att återanvända redan skapat material till Flashar verkar vara stor. Kanske ligger problemet tidigare i någon stödprogramvara?
    Patrik
  • Kan det ha blivit någon miss här så att det t ex är samma länk som används eller så?
     Tack för förslaget, men ett sådant fel borde ju uppträda hos alla. Det här problemet verkar enbart påverka vissa lyssnare.
    Annika Webbmaster
  • Halloj! Vi fortsätter felsökandet.
    Har testat att lägga in en extra nyhetskälla och sedan hoppa över denna, men ger ingen effekt - får Ekot i två varianter först innan Radiosporten som val 3.
    Har även testat att först välja alla nyhetskällor och bara avmarkera de jag egentligen vill ha (alltså det omvända) men ger heller ingen effekt - det är Ekot först och sedan samma gamla radda som förut ändå.
    Magnus
  • Bra försök och bra att ni är så snabba med att dela med er, så att inte de andra behöver testa samma grejer.

    Utvecklarna får del av era resultat, men är lika förbryllade.

    En sak ni gärna får testa är om ni kan återskapa problemet med någon källa från NRK:s nyhetstjänst:
    Amazon.com: NRK News in Norwegian : Alexa Skills

    Signaturen Emigrating skrev den 22 mars:
    Jag har dock samma problem med NRK nyheter, där vi valt en lokal station men får fler olika på rad. Detta verkar styrka tesen att Amazon har ändrat något och SR/NRK inte har uppdaterat sina skills. Borde vara en enkel URL parameter ändring.
    Annika Webbmaster
  • Jag kan återskapa felet, dvs att SR Ekot alltid spelas även på min android mobil och alexa-appen.
    I det här fallet är endast sisuradio valt som flash briefing.

    Erik Zachrisson
  • Vill förstå detta rätt:

    får Ekot i två varianter först ...
    1. Är det hela Ekots flash briefing, eller hör du enbart en snutt från Ekot, följt av "Sorry, update is not avaliable", som jag tycker att Alexa verkar säga i din video från den 13 maj?
    2. Vi har, tror jag, två varianter av Ekots nyheter, "Top news" (De viktigaste nyhetsklippen i en uppdaterad spellista, motsvarar ungefär de nyheter du får när i spellistan på vår startsida, se bild, men med färre klipp) och "Latest news from Ekot" (motsvarar de nyhetssändningar vi har på sidan Ekot senaste nytt). Är det detta du menar med Ekot i två varianter?

    Annika Webbmaster
  • Patrik delade den 14 maj en lista över i vilken ordning nyheterna kommer hos honom. Den listan består av 33 nyhetskällor. Senast jag kollade, våren 2023, fick jag en lista med 35 källor. Två nyhetskällor ingår alltså i min lista, men saknas i Patriks lista. Det ena, nummer 33 "Traffic messages" utan att det anges varifrån, kan vara ett skriv- eller kopieringsfel från min kollegas sida, men att nummer 4, "Latest news from Ekot" inte rabblas upp ihop med våra övriga nyheter hos Patrik, gör att jag kommer att be Alexa-experterna att kika närmare på om det är något med den flashen som sticker ut (och i sin tur får övriga flashar att löpa amok).

    Min lista:
    1. Top news
    2. P4 Väst news
    3. Sports news
    4. Latest news from Ekot
    5. Vetenskapsradion news
    6. Financial news
    7. P4 Jönköping news
    8. P4 Västernorrland news
    9. P4 Kalmar news
    10. P4 Skaraborg news
    11. P4 Gotland news
    12. P4 Dalarna news
    13. P4 Göteborg news
    14. P4 Kronoberg news
    15. P4 Malmöhus news
    16. P4 Halland news
    17. P4 Örebro news
    18. P4 Sjuhärad news
    19. P4 Sörmland news
    20. P4 Västerbotten news
    21. P4 Gävleborg news
    22. P4 Kristianstad news
    23. P4 Jämtland news
    24. P4 Östergötland news
    25. P4 Blekinge news
    26. P4 Stockholm news
    27. P4 Västmanland news
    28. P4 Uppland news
    29. P4 Norrbotten news
    30. P4 Värmland news
    31. Traffic messages Stockholm
    32. Traffic messages Malmö
    33. Traffic messages
    34. Traffic messages Göteborg
    35. Weather report
    36. Sisuradio news
    Ordningen i min lista är lite konstig och jag misstänker att P4 Väst har hamnat före övriga P4-redaktioner för att den kanalen ingick i min kollegas valda flashar.

    Felsökningen fortskrider ...
    Annika Webbmaster
  • Hej, har testat med NRK News in Norwegian och denna skill har ju ett liknande upplägg med flera ”under-feeds”. Här fungerar det första ljudet/feeden men sedan är problemet likartat, dvs att det bara ”läser på”. Skillnaden här är dock att meddelandet kommer att det inte finns något innehåll/uppdatering. Detta upprepas många gånger.
    Patrik
  • Tack. Även om vi inte kan tolka detta just nu, är det mycket bra att notera dessa små skillnader, för någon eller några av dessa kan vara den pusselbit som får oss att lägga det andra på plats.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.