version av modell SCM

Hej. Läste på vattenwebs hemsida under nyheter:

Ny modellversion vecka 21
Ny modellversion med data tom 2020.

När jag hämtar data för vattenförekomst så är det inga data från 2020 utan allt slutar 2019-12-31. Varför?

Mats Blomqvist

Kommentarer

  • Hej!
    Ursäkta att vi varit otydliga i vår nyhet. Det var den hydrologiska modellen, S-Hype, som uppdaterades till ny version och med data för 2020. Data för 2020 för SCM läggs förhoppningsvis ut under november.
    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • OK då förstår jag. Det är väldigt svårt att förstå när SCM kördes om och nya resultat läggs ut precis som du säger. Det vore bra om detta vore enkelt att se någonstans.
    Mats Blomqvist