Vattenweb och Nadia verkar ligga nere

Hej!
Vattenweb och Nadia (nedladdning av S-HYPE data) har legat nere några dagar. Har ni någon prognos när dessa är i drift igen?
MVH
Karin Eklöf

Kommentarer

  • Hej
    Tack för du uppmärksammar oss på problemen i Vattenwebb. Just nu felsöker vi Modelldata per område.
    Nadia (Mulitnedladdning) - är ännu inte uppdaterad av nya modellversionen och kommer att ta ytterligare minst några veckor innan det är klart.

    MVH
    Maud Hydrolog
  • Hej!
    Nu fungerar Modell per område igen.

    https://vattenwebb.smhi.se/modelarea/

    /Maud
    Maud Hydrolog
  • Hej,

    Det verkar som att modelldata är tillgängliga fram till 2023 och 2024. Så, data för 2023 saknas. Vet du hur vi kan hitta den?

    \Abolfazl
    Abolfazl
  • Hej!
    I Modelldata per område finns data för 2023 (https://vattenwebb.smhi.se/modelarea/)

    Hydrologiskt nuläge saknar data för 2023 och håller på att uppdateras med, den kommer under hösten.

    /
    Maud Hydrolog
  • Hej
    Nu fungerar Mulitnedladdning (Nadia) igen!

    Vänliga hälsningar
    Maud Hydrolog
  • NADIA does not work for me, it will not download any data when submitting AROID values
    Duncan
  • Hej!
    The AroId-numbers are changes in the new version. You can find your AroId in the map here: https://vattenwebb.smhi.se/modelarea/

    Here is info about the new SVAR 2022: https://www.smhi.se/nyhetsarkiv/nya-hydrografiska-underlag-tillgangliga-1.207919

    Vänliga hälsningar
    Maud Hydrolog
  • Ah! Tack så mycket!
    Duncan
  • Finns det en kopplingstabell mellan de gamla AROId (ex. 647646-127446) och det nya formatet för AROId?

    Mvh;
    Pernilla Rönnback
  • Hej Pernilla!

    Var sjätte år tas det fram avrinningsområden baserade på de senaste underlagen (beskrivning av vattendrag och höjddata från Lantmäteriet). Vid de skiftena finns inte längre en självklar 1:1-koppling mellan aron i det gamla underlaget (SVAR2016) och det nya (SVAR2022).
    Om du inte har för många områden kan jag (eller någon) kollega hjälpa till att ta fram nya nummet. Skicka nummer för de gamla så ska vi se vad vi kan göra.
    Maud Hydrolog
  • Hej igen,

    Tack för informationen! Jag tror vi kan lösa det själva här på jobbet, annars återkommer jag.

    Mvh:

    Pernilla Rönnback