VattenWeb är fantastiskt!

Det här är det bästa som har hänt inom vattensidan på flera år - äntligen går det att enkelt ladda ner vattendata till sin egen dator. Snabbt går det också!

Kommentarer

  • Tack för de värmande orden! Vi försöker bygga vidare på detta och har planer på att tillgängliggöra mer data under hösten, både för söt- och kustvatten. Dessutom kikar vi på möjligheten att visualisera data direkt via webben. Det blir en spännande tid framöver - stay tuned!

    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig
  • Jag ser min hemgård Lägden, Kroksgård, Dvärsätt vid Indalsälvens strand. Jobbade på SMHI 1975-2006, arbetade på HBI flera år, sedan på flera andra avdelningar. Känner igen älvarna från HBI -tiden. (Bodde ibland i arkivet hus 33 för att sätta in papper i pärmarna)

    Bifogade filer: