Vattenföring Inloppet i Nedre Säljet, väldigt olika värden 2019 respektive 2020 i vattenwebben

Området gäller SUBID 11565, AROID 672157-156031, Inloppet i Nedre Säljet. I data hämtade 2019-01-30 anges  t.ex. årsmedelvattenföringen för 2017 till 14.1 m3/s medan det i data hämtade 2020-02-05 anges 0.147 m3/s. Hundra gångers skillnad. Likaså skiljer det hundra gånger för parametrarna total fosfortransport och total kvävetransport. Önskar gärna en förklaring till skillnaderna.

Kommentarer

  • Hej Ulf!
    Vi har gjort förändringar i modellen. I det här fallet lagt till en överledning och SUBID 11565 är nu en torrfåra. Överledningen går från SUBID 11436 Utloppet av Storsjön till SUBID 11607 Utloppet av nedre Säljet. Däremellan finns 11565 där det bara rinner lite vatten.

    Hoppas ger en förklaring till skillnaderna i modellerna.

    Hör gärna av dig igen om du har fler frågor.

    Vänliga hälsningar

    Maud Hydrolog