Vattenföring

Kan man fortlöpande följa vattenföringen vid Höjsmölla i
Kävlingeån?

Kommentarer

  • Hej!
    Ursäkta sent svar på din fråga. På vattenwebb kan du ladda ner vattenföringen i Högsmölla. På observationstjänsten på smhi.se så kan du även följa läget:
    https://www.smhi.se/vader/observationer/observationer#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,tab=vatten,param=waterflow
    Vill du betala för en prenumerationstjänst fördataflöde så går även det att ansluta sig till.
    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej Lena!

    Jag vill utföra en klimathotsanalys på innerstadsmiljö för att se vilka byggnader som kan påverkas av översvämning i stockholm kommuner; som mest utsatta på varje scenario av översvämningar( se bild) Jag behöver vatten data. Tack på förhand.

    Hälsning
    Hanan

  • Hej Hanan!
    Ursäkta att svaret dröjt!
    Vattenföringsdata kan du ladda ned via Vattenwebb, "Modelldata per område", klicka på område och ladda ned data.
    Vattenstånd finns inte tillgängligt via Vattenwebb. Vill du beställa det för en kostnad kan SMHIs konsulter ta fram det. Du kan även beställa hela analysen. Meddela oss i så fall så vidareförmedlar vi kontakten till dem.
    MVH
    Maud Hydrolog
  • Hej Maud!

    Tack för återkoppling

    Det har jag redan gjort.

    Mvh

    Hanan