Vattenflöden till Rivöfjord (Göteborg)

Hej! Jag undrar om det finns något ungefärligt värde på hur vattenflöden ut och in från Rivöfjord ser ut i siffror m3/s? Alltså om det är bra med flöden och vattnet blandas eller om det är ganska lite flöde osv.

Kommentarer

  • Hej!
    I Analysverktyg för övergödning i kustzon (period: 2004-2019) kan man i övre vänstra hörnet välja Vatten. Därefter kan man i kartan klicka på t.ex. Rivö fjord och sedan angränsande kustvattenförekomster. Om man håller muspekaren över pilarna som uppstått visas en genomsnittlig nettotransport mellan kustvattenförekomsterna för perioden 2004-2019. I respektive fjords faktaruta visas också tillrinningen från land.

    Du kan även ladda ner data för området i verktyget Modelldata per område. I filerna finns information om tillrinning från land över dygn, månader och år samt omsättningstid och andel utsjövatten i profiler över dygn, månader och år. Dessutom kan man hitta transport- och totalbudget för månader och år.

    Hoppas detta är vad du letar efter. Om inte, tveka inte att höra av dig igen.

    Med vänliga hälsningar