Vattenflöden leduån

Hej. Förut kunde jag hitta en väl fungerande funktion för att se flödesstatistik i Leduån år för år, och välja olika datum för att se hur mätningar från senaste året, och medelvärden på det datumet över en längre tid.
Nu kommer jag bara till den här skiten som inte fungerar (sökfunktionen fungerar inte alls, inte ens om jag söker på umeälven) och statistik för leduån finns inte med, dessutom går det bara ladda ner nått exel-dokument som bara har medelflöden på olika premisser, inte mätvärden vid olika tillfällen. Tråkigt.

Kommentarer

  • Hej!
    Om du väljer knappen "Ladda ner modellresultat per område" så hittar du olika typer av statistik. Dels långtidsmedelvärden för både modellerade, stationskorrigerade och naturliga värden. Detta finner du i första fliken om du scrollar längst ner. Vill du titta på medelvärden för specifika år eller månader tittar du under flikarna års- respektive månadsvärden.
    I sökrutan går det tyvärr bara att söka på avrinningsområdesid alternativt subid.
    Om du väljer knappen "Ladda ner Mätningar" hittar du de stationer där SMHI har tillgång till mätvärden. Vilka stationer som finns där har inte förändrats under de senaste åren.

    Lena Hydrolog, produktansvarig