Värdera om total kväve/fosforkoncentration är hög eller låg

Jag har med hjälp av vattenweb plockat ut zip filen för delavrinningsområdena för kommunen. Har tittat på årsvärden för total kväve/fosforkoncentration men siffrorna säger ju inte mig mycket om jag inte kan värdera om det är höga eller låga halter? Finns det några gränsvärden eller andra referenspunkter jag kan värdera emot?
Jonna Olsson

Kommentarer

  • Hej Jonna!
    SMHI beräknar kväve/fosforkoncentration men tar inte fram gränsvärden och bakgrundsvärden för dessa. För detta ansvara andra myndigheter.

    Vänliga hälsningar
    Maud Hydrolog