SUBID 2540

Är flöde från Hammargård avloppsreningsverk inkluderat i Rolfsåns flöde (SUBID 2540)? Om ja, hur stort flöde från verket har ni i modellen räknat med?

Kommentarer

  • Hej!
    I modellen finns ett flöde på 80 liter/s från reningsverket till Kungsbackaån och subid 2578.Samtidigt finns ett lika stort vattenuttag i området så det påverkar inte vattenbalansen. Flödet är troligtvis underskattat men har uppskattats för att ge en rimlig belastning av kväve och fosfor.
    Niclas Hydrolog