Vad är skillnaden mellan avrinningsområde och delavrinningsområde?

Hej!
På vattenwebben finns det både avrinningsområde och delavrinningsområde för en plats. Jag undrar vad som är skillnaden och vad är det som markeras när man klickar på en plats, dvs är det hela avrinningsområdet som blir blått eller är det delavrinningsområdet?

Kommentarer

  • Hej!
    Ursäkta ett väldigt sent svar på din fråga, men det som markeras i kartan är delavrinningsområdet. Hela avrinningsområdet tar med även alla de delavrinningsområden som ligger uppströms aktuellt delavrinningsområde.
    Mvh
    Lena
    Lena Hydrolog, produktansvarig