Rögle dammar går åt fel håll

Hej Rögle dammar i Södra Sandby avrinner mot Höje å och inte till Kävlingeån. Vatten har tidigare letts åt både det ena och andra hållet så det är kanske inte en evig sanning men för tillfället sker avrinningen mot sydväst.

Kommentarer

  • Hej Stefan,

    Tack för informationen!
    Vi tar en titt på avrinningsområdena i både SVAR (som ligger till grund för Vattenwebb) och i projektet Hydrografi i Nätverk (som skapar nya avrinningsområden i finare skala)

    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert