Rivö fjord

Hej!
Jag undrar var belastningen från Gryaab (Ryaverket) på Rivö fjord har tagit vägen? Den verkar saknas.

Kommentarer

  • Hej Josefine,
    Tack för din fråga!
    Belastningen från Gryaab Ryaverket finns med i Kustzonsmodellen. Om utsläppet verkar saknas är det kanske för att det är ett punktutsläpp som sker i nära anslutning till havet. Denna typ av utsläpp redovisas under rubriken Direktutsläpp punktkällor i kustvattenförekomsten på fliken Källfördelning när man laddar ner en fil via https://vattenwebb.smhi.se/modelarea/
    Vänliga hälsningar,
    Sofie Modellexpert kustvatten