Markera flera avrinningsområde samtidigt på kartan?

Hej
Jag använder Vattenwebben en hel del i jobbet men nu har jag sprungit på pumpen. Jag skulle vilja markera flera delavrinningsområden samtidigt i kartan, men det verkar inte gå, eller? Det gäller alltså kartvyn man får upp via Modelldata per område, där man kan klicka i en punkt och få avrinningsområdet. Går det att markera flera delavrinningsområden samtidigt och i så fall hur?

Kommentarer

  • Hej John!

    Det är helt rätt, i Vattenwebb kan man bara markera ett delavrinningsområde per gång. Det finns dock en möjlighet att välja flera avrinningsområde och ladda ner data för samtliga valda på en gång. Det är medels den här länken:
    http://vattenwebb.smhi.se/nadia
    Där kan du fylla i samtliga avrinningsområde (SUBID eller AROID) du vill ladda ner data för.