Mälaren och avloppsvatten från Stockholm

Jag undrar hur stor andel av avloppsvattnet i region Stockholm har Mälaren som recipient? Alternativt om det finns information om vilka kommuner eller reningsverk i Stockholm som har Mälaren som recipient. Finns denna data i vattenwebben eller går det att få tag i denna information på annat sätt?
Johanna

Kommentarer

  • Hej Johanna!
    Ursäkta att svaret dröjt!
    Indata som används i modellen kring avlopps- och reningsverk samlas in av SCB och IVL. Vi hänvisar dit om det som går att få ut via vattenwebb inte räcker.
    Har du tittat på "Modelldata hela Sverige" där du kan dra ut indata för belastning för hela Sverige?

    MVH

    Maud Hydrolog