Lägga in våtmarker i våtmarksportalen?

Hej
Jobbar på LST o-län, undrar hur jag läger in våtmarker till databasen?
Skulle behöva lite vägledning samt till vilken adress ni vill ha informationen.
Ser att det är en våtmark som inte har blivit inlagd, vid vår senaste uppdatering.

Kommentarer

  • Hej Sara!
    Under våren och sommaren har länsstyrelserna kontrollerat sina tidigare uppgifter om anlagda våtmarker i Våtmarksdatabasen 2017. Våtmarksdatabasen kan laddas ned i sin helhet från Vattenwebb, och på förstasidan i databasen står det en instruktion för hur man lägger till nya uppgifter.
    Korrigerade uppgifter, och uppgifter om nya anlagda våtmarker kan skickas till SMHI via e-postadressen: vatmarksdatabas@smhi.se
    Just nu har vi precis justerat databasen med all ny information och står i startgroparna för att publicera Våtmarksdatabasen 2018. Har du möjlighet att skicka information om er nya våtmark snabbt så kan vi plocka med den också!
    Mvh,
    Ola
    Ola Databasexpert