Konstig dygnsflöde 30 sept 2021 i AVR 65175 SHyns Utlopp

Hej! Klarälvens vattenråd tog analyser i HYNS avr den 30 sept 2021 och jag ska försöka räkna ut transporter den dagen men då står det Totalt flöde 0,112 kbm/s och lokalt flöde 0,374 kbm/s  S Hyns utlopp AVR 65174, jag undrar hur detta kan komma sig? Är ett misstag (omkastade vaärden) eller är det så att jag inte förstår tillräckligt --- det kan ju vara så att det lokala flödet inte rinner ut??? (Våtmarker runt om) men det är väl samma punkt man simulerar i och då kan ju det lokala inte bli mer än det totala - eller?
Vänligen Anna Sjörs som ska räkna på detta.
Anna Elisabet Sjörs

Kommentarer

  • Hej Anna Elisabet!
    Jag ber om ursäkt för sent svar.
    Lokala flödet är i det här fallet tillrinningen till sjön, och det totala flödet är det vatten som rinner ut ur sjön. I vissa fall är tillrinningen till sjön större än utflödet, det vill säga att sjön magasinerar vattnet och att vattenståndet i sjön stiger.

    Vänliga hälsningar
    Maud Hydrolog