Källfördelning N och P i delavrinningsområde, bakgrundsvärden högre än bakgrundsvärden

Hej. Jag ska räkna ut antropogen belastning från olika sektorer i Fyrisåns system till Mälaren. När jag gör det för detta avrinningsområde (nedan) får jag ordentliga minusvärden på "Övrigt", pga att bakgrundsbelastningen är högre än totalbelastningen! Problemet är störst på delavr.omr., men finns kvar för P för hela avrinningsområdet.

Kommentarer

  • Hej Annica!
    Övrig mark i bakgrundsberäkningarna innefattar dels det som i normalberäkningen var ”övrig mark” dels de urbana klasserna som har omklassificerats. Det medför att bakgrundsbelastningen i vissa fall kan bli högre än normalbelastningen.
    Niclas Hydrolog