Identifiering av sjö

Hej! Jag försöker ta reda på vilken sjöidentitet "Njuoraätno sjö nr 419" har. Den ska vara belägen vid Njuoraätno mellan Nedre/Vuolep Njuorajaure och Torneträsk (norra delen). Jag vet alltså inte vart sjön ligger på kartan och den har inget namn. Den ända informationen jag har är i vilket område den ligger och "Njuoraätno sjö nr 419". Är det något som någon av er kan hjälpa mig med? Säkert finns numreringen med på någon äldre papperskarta men jag hittar inga sjönummer då jag kollar på olika digitala kartor.
Mvh
Tobias

Kommentarer

  • Hej Tobias!

    Det var en klurig uppgift som vi tyvärr inte kan finna något svar på baserat på de ringa uppgifterna som förser oss med. Det finns en mängd sjöar i området, och alla utom de största verkar sakna namn. (Se bild nedan)

    De äldre kartor som jag tittat på är Generalstabskartan, men den är i upplösning 1:200 000 för norra Sverige, och där finns inte heller några namn eller nummer angivna.

    Om du kan ta reda på var du hittat beteckningen "Njuoraätno sjö nr 419" så kan det kanske ge oss en ledtråd att nysta vidare i.

    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert