Hydrologisk nuläge ligger nere

Det är inte bra att er hemsida hydrologisk nulägen inte fungerar när det är extremt mycket nederbörd.
Det är ju just då den informationen ärmycket värdefull för att förebygga skador och ekonomiska förluster.
Jag kan tänka mig att många är inne och vill få information och ert system klarar inte det.
Jag styr väldigt mycket min verksamhet efter era prognoser.

Kommentarer

  • Hej Tommy!
    Tack för ditt inlägg och vi beklagar att Hydrologiskt nuläge strulat under helgen. Vi har inte kunnat hitta några problem med SMHIs flödesberäkningar men förmodligen berodde felet på att bakgrundskartan (som presenteras direkt från Lantmäteriet via webblänk) tillfälligt var ur funktion. Vi ska undersöka om vi kan förebygga liknande problem i framtiden.
    Niclas Hydrolog