Höjeå 2017

Hej, jag saknar fortfarande en hel del data från 2017 från vattenföringsstationen vid Trolleberg i Höjeå (station 2138). När kommer värdena att läggas ut?

Mvh

Jan Pröjts

Kommentarer

  • Hej!
    SMHI lägger ut värden så snart de finns tillgängliga i vår databas. Om det är fördröjnngar i inrapportering av mätvärden så kan det finnas olika anledningar, men vattenwebb uppdateras varje dygn med de data som inkommit.
    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Tack för svar. Normalt så kan vi använda stationsvärden vid beräkning av transporter inom recipientkontrollen, men just nu finns det fortfarande stora luckor för 2017. Således blir det då att använda SHYPE för luckorna vilket inte är helt optimalt.
  • Hej igen Jan,
    SMHI har haft problem med stationen Trolleberg, eller det är snarare så att stationen har haft problem med obehöriga besökande. Det fick till följd att en del data saknas. Den stationsansvarige har lyckats fylla i en del luckor, men det finns fortfarande två hål kvar; 8 maj - 21 augusti saknas, liksom 23 oktober - 10 november. Övriga värden är kontrollerade och redo för nedladdning.
    Mvh,
    Ola
    Ola Databasexpert
  • Tack för svar. Vad jag kan se saknas det även data 1 jan-10 apr.

    Mvh

    Jan Pröjts
  • Hej!
    Idagsläget finns data t.o.m. 13 februari 2018.
    Mvh
    Lena
    Lena Hydrolog, produktansvarig