Hitta i 'Modelldata per område'

Hej, Jag tycker ofta att det är svårt att lyckas hitta till rätt plats i er karta 'Modelldata per område'. Har ni några tips på hur man enklare hittar när orten man söker är så liten att den inte dyker upp i sökrutan? Går det t.ex. att ladda in geopackage/shapefiler eller byta bakgrundskarta till en med mer detaljer/ortofoto?

Kommentarer

  • Hej!
    Vi har planer på att ersätta kartorna med nya bakgrundskartor men detta har än så länge låg prioritet till skillnad mot annan utveckling. Men vi tackar för din synpunkt och tar med oss den i det vidare arbetet.
    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej! Jag håller med Victoria! Hade varit mycket enklare att använda med ett ortofoto i bakgrunden.
    Charlotta