Förändrad vattenbalans

Har tidigare 2020-06-02 laddat ner information för ett delområde (8773). Vid nedladdning 2021-06-02 hade data i Vattenbalansen (1981-2010) ändrats. Exempelvis har Nederbörden för delavriningsområdet ökat från 594 mm till 701 mm.  Det är dock samma period (1981-2010) som anges. Hur kommer detta sig? Finns det nya data på nederbörd?
Sara

Kommentarer

  • Hej!
    Tidigare angavs nederbörden som nådde marken. Nu anges nederbörden som faller. Interceptionsförlusten finns i stället medräknad i avdunstningen.
    Lena Hydrolog, produktansvarig