Finns det längre dataserier för vattenföring?

Hej, jag hittar dygnsvärden för total, lokal och naturlig vattenföring under modelldata i Vattenwebben. Jag undrar om det finns längre dataserier som går 50-100 år tillbaka så att man kan använda det som underlag för frekvensanalyser.
Med vänliga hälsningar,
Oksana

Kommentarer

  • Hej!
    Modelldata från 1963 går att beställa från kundtjanst@smhi.se. Äldre körningar görs inte pga brist på indata.

    Lena Hydrolog, produktansvarig