Felaktigt flödesdata piteälv

Ni måste ha blandat ihop årtalen 1985 och 1995s maxflöde i piteälven.
Har kollat flödena från Vuolvojaur till Älvsbyn för årtalen med samma fel.
Det finns även med i Wikipedia "Storforsen" om rekordflödet 1995 på 1200m3/s.

Tommy Pettersson Arvidsjaur

Kommentarer

  • Hej Tommy,

    Du har helt rätt i att 1995 var året med de högsta flödena.
    Kan du beskriva var du hittade det felaktiga årtalet så att vi kan justera?

    Mvh,
    Ola
    Ola Databasexpert
  • Aha!

    Det var i tjänsten "Hydrologiskt nuläge"!
    När du jämför med tidigare år så visas kurvan för 1995 om du väljer året 1985.

    Vi har meddelat utvecklarna om att problemet finns, och de jobbar på att justera så att det blir rätt.

    Tack för hjälpen Tommy!

    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert
  • Hej Tommy!
    Nu fungerar tjänsten som den ska igen! Tack för att du meddelade oss felet.

    Vänliga hälsningar
    Maud Hydrolog