Fel areal i Fylleån

Hej!
Jag skulle ladda ner data för Fylleån och upptäckte att de två delavrinningsområdena Fylleån mynnar i havet (subid 1017, aroid 628067-132209) och Fylleån ovan Trönningeån (subid 1044, aroid 628340-132310) har samma areal (394 km2) och samma flöden! Däremellan kommer Trönningeån med 33,1 km2. Något har uppenbarligen gåttt fel?
Hälsningar
Lars Stibe

Kommentarer

  • Hej!

    Vi har kollat upp detta och det är en felkoppling i indata från SVAR (Svenskt Vattenarkiv). Vi samlar ihop flera rättningar och kommer att lägga ut en ny version med dessa rättningar. När nästa S-HYPE-version läggs ut är inte bestämt ännu.

    Tack för att du uppmärksammade oss på felet!

    Lena Hydrolog, produktansvarig