Färgskala med dålig kontrast - försvårar för synnedsatta

Kommer inte ihåg att kartbilden till hydrologiskt nuläge tidigare hade denna färgskala med sådan låg kontrast.
Den låga kontrasten försvårar för oss som har synnedsättning.
Den liksom gråa hinnan över det hela gör det svårt att urskilja även större detaljer och att navigera rätt.
Går detta att rätta till?

Kommentarer

  • Hej!
    Vi har valt att gå över till Lantmäteriets nedtonade karta av skälet att minska "rörigheten" i kartan och tydliggöra flödena. Vi beklagar om det inneburit att det blivit svårare att orientera sig i kartan. Vi tar med oss synpunkten när vi tittar på alternativa lösningar inför framtida utvecklingar.

    Lena Hydrolog, produktansvarig