Hur laddar jag ned data från modellen?

Hej,
Jag undrar om det finns möjlighet att ladda ner modellerad data (klorofyll data)
Med vänliga hälsninga
Matias

Kommentarer

  • Hej Matias,
    Via ingången "Ladda ner modelldata per område" i Vattenwebb, kan du välja den kustvattenförekomst som du är intresserad av genom att antingen skriva in namn eller EUCD i sökrutan, eller genom att klicka på vattenförekomsten i kartan. Därefter väljer du "Ladda ned data". Då får du en Excelfil i vilken du kan se modellerad data för klorofyll under flikarna "Profiler dygn", "Profiler månad" och "Profiler år". Parametern klorofyll har rubriken "CHLA".
    Vänliga hälsningar,
    Sofie
    Sofie Modellexpert kustvatten