Definition tätort hårdgjord yta

Hur definieras tätort resp. hårdgjord yta i S-HYPE? Vilken typ av yta ingår i vilken klass? T.ex. hustak eller stensatta torg.
Lisa Weimann

Kommentarer

  • Dvs i den delavrinningsområdessammanställning som kan hämtas från Modelldata per delaro
    Lisa Weimann
  • Hej!
    Det går efter den markanvändningskarta vi använder (Svensk MarktäckeData) – Hårdgjorda ytor i modellen utgörs av SMDs urbana klasser 1.1.1, 1.1.2.1.1, 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3 och 1.3.3. Det som definieras som tätort är övriga urbana klasser i SMD

    Info om Svensk MarktäckeData https://gpt.vic-metria.nu/data/land/SMD_produktbeskrivning_20140627.pdf

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej!
    Är "övriga urbana klasser" = övrigt under Anlagda ytor 1.1- 1.4? Eller snävare?
    Lisa Weimann
  • Hej!
    Ja, det stämmer.
    Lena Hydrolog, produktansvarig