Dammen vid Stora Rögdens utlopp

Hej!
Upptäckte att dammen som dämmer Stora Rögden inte finns med i ert data. Den ligger nordnordväst om Östmark i Värmland. Däremot verkar dammen i Konradsfors finnas med, strax norr om Östmark.

Kommentarer

  • Hej Peter! Det verkar som om denna damm finns med i våra modellberäkningar (med S-HYPE) men däremot inte i dammregistret. Dammregistret bygger på uppgifter som länsstyrelserna samlat in och rapporterat till SMHI. Av någon anledning har inte denna damm kommit med, men vi får hoppas att länsstyrelsen i Värmland kan komplettera med uppgifter om den (och andra som eventuellt saknas). Men, som sagt, regleringspåverkan från denna damm är redan nu uppskattad i Vattenwebb.

    Niclas Hydrolog