Årsflöden i Uvån mellan 1990-2003

Hej!
Vi håller på med en lokal åtgärdsplan för sjön Värmullen i Hagfors.
Jag skulle behöva årliga flöden från avrinningsområdet före år mellan år 1990 och år 2004 då vi har många data från den perioden som vi behöver relatera till årliga flöden. Finns det? vänligen Anna Sjörs

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Kul att höra från dig! Om du vet vilket AROID eller SUBID som du söker data för så kan du använda SMHIs nedladdningstjänst: https://vattenwebb.smhi.se/nadia/ Där finns dygnsmedelvärden från 1981 och framåt att ladda ner. Dessa data har beräknats med hydrologisk modell som innehåller en beskrivning av de största regleringarna i Uvån.

    Nyligen har SMHI genomfört en statusklassificering där Fortum levererat mätdata från flera kraftverk i Uvån, men dessa data täcker bara perioden 2006-2015. De stationer det rör sig om genom att granska de gröna cirklarna i kartan på denna länk: https://vattenwebb.smhi.se/regel/ Hör av dig om du är intresserad av dessa data så skickar vi dem till dig. Om du letar data för tidsperioder längre bak i tiden måste du kontakta Fortum (såvida det inte är tillräckligt med de modellberäknade data du kan hämta själv på länken i första stycket).

    Hälsa hagfôrsingan och ekshäringan från mig!
    Niclas Hydrolog