Välkommen till Vivabs FAQ, kund- och supportforum. Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vill du ha kontakt med någon kan du alltid mejla eller ringa vår kundservice på
vivab@vivab.se, telefon 0757-27 40 00
Telefontider:
Måndag: kl. 8-12, 13-17
Tisdag: kl. 8-12, 13-17
Onsdag: kl. 8-12, 13-17
Torsdag: kl. 8-12, 13-17
Fredag: kl. 8-12, 13-15
Tack för din fråga.
Kostnaden för avstängning och påsättning vid servisventilen gäller enligt taxan.
I dagsläget kostar det 1000 kronor att få avstängning av vattentillförsel under ordinarie arbetstid 07:00 – 16:00 och lika mycket om man sedan ska få det påsatt igen.
Ha en fin dag!
Jag får be om ursäkt, det är jag som har skrivit felaktig information till dig.
Det är gratis mellan 07.00 -16:00, det är under övrig tid som det kostar pengar.
Hör av dig om det fortsatt finns några oklarheter.
Ha en fin dag!
Har läst på er sida att det är kostnadsfritt.
Vivab äger din vattenmätare men du som är fastighetsägare måste se till att det finns en plats för den i din fastighet och äger alla delar som är kopplade till den.
Du behöver ge Vivab möjlighet att kontrollera och byta vattenmätaren när det behövs.
Du som har en äldre modell av vattenmätare (som avläses manuellt) blir kontaktad via brev för att byta till en ny modell som kan fjärravläsas. Bytet gör vi för att den ska visa rätt förbrukning enligt ett intervall som bestäms av Swedac (myndigheten för kvalitet och säkerhet).
Detta är kostnadsfritt.